Tutti frutti och Kinder Maxi tårta!

Publicerad

När man inte kan bestämma sig, eller när man vill ha allt man älskar på sin födelsedagstårta blir den som den här tårtan.
Det var min lillebrors flickvän som fyllde 20 och fick alla sina önskningar besannade. Tårtmässigt!
 
 
Den här tårtan är fylld med ljusa vaniljbottnar.
Tuttifruttifluff, Kinder Maxifluff, Gelehallonfluff och vit chokladfluff.
Spacklad med smörkräm smaksatt med jordgubb samt mjölkchokladlfuff.
Drip av vit choklad samt mörk choklad.
Dekorerad med Kinder Maxi, Tuttifrutti samt gelehjärtan som bildar siffran 20.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Fluffar! Fluffer. Fluffs?
 
a

Vilken drömtårta!!

Svar: Tack! :D
Linn

2016-10-31, 21:16:17 | URL: http://rappabakverk.blogg.se
Fröken Rödlök

Oh My God - jag hade verkligen inte tackat nej till en bit av den högra sidan - jag verkligen äääälskar kinder =)

Svar: Samma häär! Jag hoppas verkligen inte det blev krig om tårtan! ;)
Linn

2016-10-31, 22:31:50 | URL: http://www.mizca.se
Beatrice Jakobsson - Fotograf

Mums vad gott! :)

2016-11-01, 18:56:01 | URL: http://beattriicee.blogg.se/
Sandra

Ser gott ut.kan man få.receptet på.tuttifruttifluff??.mvh

Svar: Supergott! Absolut! Ta bara 80g godis (tutti frutti, jag använde bara de orangea godisarna då jag tycker de är godast) och 3dl grädde. Smält godiset i grädde utan att de kokar. Ställ in i kyl ca 6 timmar eller över natten och vispa sedan upp som vanlig grädde!
Linn

2017-07-03, 15:51:53
Anna Cedergren

Hej! Mina barn älskade bilden av denna tårta och vill att jag gör den till dem på deras kalas. Du har inte ett mer utförligt recept att dela med dig av? :)
Vänligen Anna

Svar: Hej!Vad kul! Är så längesedan jag gjorde den, men den består mest av fluff. Så himla enkelt!
Bottnarna är ljusa. Antingen köper du eller så gör du egna med tex tre-lika receptet.
Tuttifruttifluff och gelehallonfluff görs med ca 80g godis och 3dl grädde.
Sök på hur man gör godisfluff!
Kinder Maxifluff och vit chokladfluff görs på samma vis, men man tar mer choklad, ca 175-200g och 3 dl grädde.
Spacklad med chokladfluff och sedan smörkräm.
Drippen gör man på choklad, smör och grädde.
Linn

2019-05-14, 08:51:30

Kommentera gärna! ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

Din Mail: (Visas ej)

Hemsida/Blogg:

Din kommentar: