Nicke Nyfiken tårta!

Publicerad

Lizete hörde av sig igen, efter att jag gjort hennes systers Babyshowertårta.
Den här gången ville hon ha en tårta till sin dotter Shelby som fyllde 2 år, och som älskar Nicke Nyfiken!
 
Jag hade rätt lite tid över till den här tårtan eftersom det var mitt i min semester  i somras så hade först bara tänkt göra en sådan där "platt" 2D tårta likt mina Bamsetårtor
Men jag ville så gärna ge mig på att prova göra en Nicke!
Blev som det blev - såhär;
 
 
Tårtan bestod efter önskemål av ljusa vaniljbottnar.
Jordgubbsmousse.
Bananfluff gjord på bananer. Blev supergott, aldrig gjort innan!
Spacklad med maränsgsmörkräm smaksatt med jordgubb. 
Täckt och dekorerad med hemmagjord sockerpasta.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tårtan jag gjorde förut till systerns Babyshower!
 
 
Lizete

Så otroligt fin och god tårta!
Den blev en succé såklart 😀
Du är så duktig :)
Shelby sa precis att hon vill ha en sån igen haha 😁
/ Lizete

2018-04-25, 18:25:11

Kommentera gärna! ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

Din Mail: (Visas ej)

Hemsida/Blogg:

Din kommentar: