Cakepop-tårta!

Publicerad

Ullis hade redan bestämt att jag skulle få göra hennes födelsedagstårta när jag lämnade ifrån mig Villiams 2-årstårta!
Den med Trolls och Den Gode Dinosaurien.
Så jag fick helt fria händer att komponera ihop något gott till hennes dag.
 
Och med fria händer innebär det att passa på att pröva något man aldrig gjort förut. Som till exempel Cake Pops.
Efter detta lärde jag mig att det finns något som heter Candy Melts som jag ska använda nästa gång vid cakepoptillverkning.
Till dessa använde jag mig av vanlig vit bakchoklad, därav den inte så jätteroliga pastelfärgen som jag önskat.
Och slutfinishen.
Det är alltid kul att lära sig något nytt!

Den här tårtan gjorde jag i somras.
 
 
Den här saken innehöll hallonmousse, choklad och Daimfluff, Rollokolafluff samt glasskräm.
Både choklad och ljusa vaniljbottnar.
Spacklad med marängsmörkräm och drippen är en mörk chokladganache.
Dekorerad med Cake Pops gjorda av kladdkaka och philadelphiaost täckt med färgad vit choklad.
Bokstäver av sockerpasta.
Strössel.
 
 
 
 
 
Cakepopcake!
 
 
 
 
Save
Save
Save
Save
Save
EVELINA

Wow, den ser helt fantastisk ut! Och vilken drömfyllning, jag skulle äta upp hela på en gång, haha! :D

Svar: Haha! Tack så mycket, det hördes lovande! :D
Linn

2017-10-20, 06:50:38 | URL: http://evelinawilson.blogg.se
Jasmine

Vilken tårta - wow! Mycket inspirerande. Kul att du delar med dig.
Kram

Svar: Tack så jättemycket! Det är kommentarer som din som gör det extra kul! :D Kram
Linn

2017-10-24, 21:53:05 | URL: http://rosanatt.blogg.se

Kommentera gärna! ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

Din Mail: (Visas ej)

Hemsida/Blogg:

Din kommentar: