Mascarponefyllning!

Publicerad

Här kommer receptet på den oerhört friska och goda mascarponefyllningen som jag fyllde Melkers tårta med!
 
Detta recept är anpassat till en tårta på 20cm.
Vill man göra en större tårta eller ha flera lager av fyllningen så rekommenderar jag att dubbla satsen.
 
 
Recept till ett lager tårta på 20 cm:
 
250g Mascarpone (ett paket)
75g florsocker (ca 1.5dl)
10g vaniljsocker (nästan en full matsked)
125g vispgrädde (ca 1.25dl)
Rivet skal från 0.5 citron
0.5 liter valfria bär
 
Gör såhär:

Vispa grädden i en bunke.
I en annan bunke har man i mascarponen och florsocker och rör ihop.
Riv i citronskal samt blanda bären tillsammans med mascarponen.
Vänd ned allt försiktigt tillsammans med grädden.
 
Mascarpone med rivet citronskal samt grädde.
 
Blanda blanda!
 
 
Gott!
Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!

mumms ser riktigt gott ut

Svar: Det är riktigt gott utan att bli för mäktigt! Lär vara super till några citronmuffins! :D
Linn

2016-04-25, 21:41:49 | URL: http://familjeliv.se/blogg/domkallarmighannes
Erika

Låter så gott! Kan man använda frysta bär eller är det bäst med färska? Blir den för lös med frysta bär? /Erika

Svar: Jag tog frysta blåbär och mikrade dom en snabbis så de var fortfarande halvfrysta. Så skulle inte tro att det blir för löst med frysta! :)
Linn

2016-05-29, 06:38:16

Kommentera gärna! ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

Din Mail: (Visas ej)

Hemsida/Blogg:

Din kommentar: